poging 3 - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Noraini Schipper - WaarBenJij.nu poging 3 - Reisverslag uit Santa Cruz de la Sierra, Bolivia van Noraini Schipper - WaarBenJij.nu

poging 3

Blijf op de hoogte en volg Noraini

13 Mei 2015 | Bolivia, Santa Cruz de la Sierra

Ja, echt waar, dit is poging 3 voor ein-de-lijk een nieuwe blog. Ookalis het zo lang geleden, het wordt geen lange blog. De melding die iknbij poging 2 kreeg was namelijk dat de blog te lang was en dat hij daarom niet wilde uploaden. Dit is dus een korte samenvatting van de afgelopen 4 weken om te voorkomen dat ik weer een melding krijg en het hele verhaal verdwijnt.

Naast de wijntour in Mendoza bestond mijn bezoekje daar uit relaxen in hotsprings en dansen in een gaybar met twee Australiërs en een Braziliaan. We kwamen er pas achter dat het een gaybar was toen we binnen waren maar het was een geweldige avond.

Na Mendoza bracht de bus bij naar Tucuman, een verschrikkelijke plaats en dus nam ik de volgende dag de bus naar Cafayate, een dorpje waar (vooral witte) wijn centraal staat en prachtig gelegen in de bergen.

Volgende stop was Salta waar ik vooral heen wilde om in de omgeving te paardrijden. Het paardrijden was geweldig. Erica Terpstra is voor seizoen3 van haar reisprogramma naar dezelfde estancia geweest, Enrique (de eigenaar) vond haar geweldig.

Tilcara was vervolgens mijn laatste plekje voor Argentinië. Een rustig maar u berg toeristisch dorpje. Alhoewel de dagtrip naar Pulmamarca voor de berg met de 7 kleuren nog toeristischer was. Tilcara ligt ook hoog in de bergen, ideaal voor een paar klimpartijen :)

De grens oversteek met Bolivia was redelijk gemakkelijk maar chaotisch. De trein naar Tupiza was vervolgens vermakelijk met zeer slechte muziek. Tupiza was teleurstellend maar de excursie naar Samar de Uyuni maakte alles goed. Min groep was erg leuk en de zoutvlaktes en de natuur waren zo adembenemend mooi. Na de excursie was Potosí aan de beurt, waar ik vervolgens de tour waarvoor iedereen naar Potosí (tevens een van de hoogst gelegen steden ter wereld) komt niet gheb gedaan. Die naar de nog gebruikte zilvermijnen. Dat het werk daar verschrikkelijk is weet ik zo ook wel.

Daarna was Sucre aan de beurt, de mooiste stad in Bolivia denk ik en eigenlijk wilde ik langer blijven, al was het alleen voor de heerlijke verse shakes in de markt.

Op dit moment ben ik in Santa Cruz. Voor de excursie naar national park Amburo ben ik een nachtje in een ander dorpje geweest. Vanavond neem de bus naar de volgende stemming en hopelijk binnenkort weer een nieuwe blog.

  • 13 Mei 2015 - 07:17

    Mama:

    Ha, helemaal naar de andere kant van de wereld speciaal om te paardrijden. Dat kan hier ook wel hoor :)

  • 13 Mei 2015 - 08:35

    Oma Jerdy:

    Geweldig Noraini
    Wat doe je veel, zie je veel en geniet je veel. Heerlijk om je blog te lezen. Een heel goede verdere reis. Liefs oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noraini

Actief sinds 31 Mei 2014
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 15570

Voorgaande reizen:

16 November 2016 - 16 Januari 2016

Ecuador

31 Augustus 2015 - 15 Januari 2016

Au-pair in Madrid

08 Februari 2015 - 14 Juni 2015

Rondreis door Argentinië, Bolivia en Peru

Landen bezocht: