Regenwoud - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Noraini Schipper - WaarBenJij.nu Regenwoud - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Noraini Schipper - WaarBenJij.nu

Regenwoud

Blijf op de hoogte en volg Noraini

01 April 2015 | Argentinië, Puerto Iguazú

Als eerste: Dankjulliewel voor alle felicitaties. Ik heb echt een hele leuke dag (vooral avond) gehad. Samen met Alice, Pedro, Joao, Fernanda en Philip heb ik gegeten in een Mexicaans restaurant, op aanraden van iemand van school. Daarna heb ik nog samen met Alice en Ayrton voor de laatste keer in Maria Maria gedanst.

Na twee uurtjes slaap ging mijn wekker alweer. Ik heb Luli moeten beloven dat ik mama´s appeltaartrecept vertaal in het Spaans als ik weer in Nederland ben en het naar haar opstuur. Mijn bus ging om 12.15, dus ik dacht dat ik ruim op tijd zou zijn als ik om 11 uur met de taxi zou vertrekken. Normaal gesproken is het namelijk 20 minuten maximaal. Waar ik alleen niet aan had gedacht, was dat ze hier in Argentinie dol zijn op staken en demonstreren. En dan het liefste midden op de weg. Iets wat vrijdagochtend dus het geval was. Het stomme was dat de taxichauffeur dit wist en alsnog geen alternatieve route nam. Op een gegeven moment zei hij gewoon dat hij het ook niet meer wist, zette de taxi aan de kant van de weg en wilde mij eruit sturen. Daar ben ik niet mee akkoord gegaan aangezien ik graag mijn bus wilde halen. Vervolgens reed hij terug naar ongeveer mijn huis, sloeg af en om 12 uur was ik eindelijk bij het busstation.

Zaterdagochtend was het behoorlijk bewolkt in Puerto Iguazu. ´s Middags regende het. Nee, het regende niet alleen. Het goot. Net als zondag. Dus boekte ik maar een extra nacht in mijn hostel. Het regenwoud deed zijn naam in ieder geval eer aan. De reden voor mijn bezoek aan Puerto Iguazu was namelijk niet de stad (waar werkelijk NIETS te beleven is) maar de Iguazu watervallen. Die wilde ik liever zien met zon en niet met regen. Maandag was het droog en zonnig. Omdat de Lonely Planet aanraadt om eerst naar de Braziliaanse kant te gaan en daarna naar de Argentijnse kant besloten Ayson en ik om braaf te doen wat de Lonely Planet zegt. Iedereen hier heeft trouwens dezelfde reisgids. En het was adembenemend. De Braziliaanse kant geeft een panoramabeeld over de watervallen en ik kan niet beschrijven hoe mooi het was. De foto´s laten het ook niet echt goed zien vrees ik. Maar alsjullieblieft, als jullie ooit naar Argentinie of Brazilie gaan, bezoek de watervallen van Iguazu.

Omdat de Lonely Planet dus zegt dat je eerst de Braziliaanse kant en daarna de Argentijnse kant moet bezoeken, bezochten Ayson, Virina, ik en een jongen uit Londen waarvan ik de naam ben vergeten dinsdag de Argentijnse kant. Hier hebben we vooral veel gelopen. De twee kanten zijn absoluut niet te vergelijken. De Braziliaanse kant geeft zoals ik al eerder zei een panorama-beeld, de Argentijnse kant is meer voor de close-up. Maar zeker net zo mooi. En net zo onbeschrijfbaar. Daarnaast is de Argentijnse kant beter voor een bezoekje aan het regenwoud. De wandelingen gaan namelijk dwars door het regenwoud. Hierdoor is de kans op wilde dieren ook groter. De beesten die het meeste te zien zijn, zijn cuotis. Echte dieven. Ze zien er heel lief en knuffelbaar uit, maar zodra ze eten ruiken ben je het kwijt. Verder heb ik welgeteld één aap gezien (maar één aap is wel een aap) en een vogel met een grote gekleurde snavel.

De watervallen van Iguazu moeten zeker op ieders to-visit-list. Absoluut.

  • 01 April 2015 - 19:24

    Mama:

    wist jij voor je wegging wat een cuotis is? Ik niet, maar ik zal het even opzoeken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noraini

Actief sinds 31 Mei 2014
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 15583

Voorgaande reizen:

16 November 2016 - 16 Januari 2016

Ecuador

31 Augustus 2015 - 15 Januari 2016

Au-pair in Madrid

08 Februari 2015 - 14 Juni 2015

Rondreis door Argentinië, Bolivia en Peru

Landen bezocht: