Een nieuw avontuur - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Noraini Schipper - WaarBenJij.nu Een nieuw avontuur - Reisverslag uit Emmen, Nederland van Noraini Schipper - WaarBenJij.nu

Een nieuw avontuur

Blijf op de hoogte en volg Noraini

22 Augustus 2015 | Nederland, Emmen

Het eerste verhaal van een nieuw hoofdstuk. Dit keer is het een hoofdstuk met een einddoel, ja natuurlijk, het vorige avontuur had ook een doel. Maar dit doel is groter. Dit doel is onderdeel van mijn toekomst. Hoe die toekomst er precies uit gaat zien weet ik niet. Want, nu weten jullie het allemaal alvast, ik heb geen idee wat ik ‘als ik groot (oud) ben’ wil worden.

Dit nieuwe avontuur heeft dus een groot doel, het verbeteren van mijn Spaans tot het niveau zodat ik in februari met de master Latin American Studies kan beginnen. De toelatingscommissie heeft met al toestemming gegeven, met als voorwaarde dat mijn Spaans nog verbeterd wordt. Werken en leren is een perfecte combinatie, helemaal als het een leuke baan is. En nou is het geval dat ik die heb gevonden. Ik ga namelijk als au-pair aan het werk bij een gezin in Madrid.

Als au-pair heb ik al een beetje ervaring zoals velen van jullie zullen weten. Gelijk na het behalen van mijn vwo-diploma ben ik twee-en-halve maand de au-pair van twee geweldige meisjes op Sardinië geweest. Dat gezin heb ik destijds gevonden via Travel Active, mijn vrijwilligerswerk in Argentinië was geregeld via dezelfde organisatie. Toch heb ik er voor gekozen dit keer zelf een gezin te zoeken. Niet alleen omdat dit goedkoper is (ik hoefde nu niets te betalen voor mijn inschrijving), ook omdat dit sneller ging (gelijk de eerste dag nadat ik mijn profiel had ge-upload had ik al vele reacties). Daarnaast wist ik wat voor een gezin ik zocht en had ik nu de mogelijkheid om contact te leggen met meerdere gezinnen. Dat heb ik ook gehad. Met twee gezinnen met ik uiteindelijk geskypet en dit gezin stak er voor mij echt bovenuit.

Mijn gevoel bij dit gezin is dus heel erg goed. Niet alleen klikte het heel erg goed met de moeder de eerste keer, ook waren ze heel erg flexibel in alles. Ik kreeg zelfs het mail adres van de (Nederlandse) au-pair die ze op dat moment hadden waar ik ook allemaal vragen aan mocht stellen. Dat geeft ook een erg prettig gevoel. Iets wat voor mij ook wel een belangrijk punt was is dat dit gezin ervaring heeft met au-pairs waardoor ik precies weet wat er van me verwacht wordt.

Op 31 augustus begint het allemaal echt. Mama gaat me uitzwaaien vanaf Rotterdam en in Madrid krijg ik een pick-up van de familie. De familie telt vier gezinsleden, een papa, een mama, een zoon en een dochter. De zoon is 10 en spreekt al behoorlijk goed Engels, net als het dochtertje van 8. Het is de bedoeling dat ik Engels praat met de kinderen zodat zij die taal kunnen verbeteren. Het Engels-niveau is over het algemeen niet zo heel erg hoog in Spanje en er zijn steeds meer gezinnen die om die reden een au-pair zoeken uit een land waar dit niveau hoger ligt. Met de ouders mag ik wel Spaans praten dus ik kan wel oefenen. Doordat de kinderen eerst overdag naar school moeten (tot ongeveer 17u) heb ik gewoon de mogelijkheid om naar een talenschool te gaan. Eind januari spreek ik dus vloeiend Spaans (in ieder geval een soort van vloeiend hoop ik).Ik heb al gemaild naar een school en in principe kan ik daar 7 september beginnen. De eerste week heb ik dan om te wennen om in het nieuwe ritme te komen. Ook kan ik die week gebruiken om een niveau-toets op de school te maken zodat ze daar weten in welke klas ik moet komen.

Weer een nieuw avontuur dus. Ik heb er zin in!

  • 22 Augustus 2015 - 18:16

    Oma Jerdy:

    Hi Noraini, ik heb je gevonden. Een heel fijne tijd in Madrid en veel succes
    Oma jerdy

  • 22 Augustus 2015 - 22:07

    Martin:

    Hoi Noraini, een heel goede tijd gewenst in Madrid!

  • 22 Augustus 2015 - 23:29

    Mama:

    Ik ben trots op je. Goed nagedacht en prima geregeld. Succes en veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Emmen

Noraini

Actief sinds 31 Mei 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 15608

Voorgaande reizen:

16 November 2016 - 16 Januari 2016

Ecuador

31 Augustus 2015 - 15 Januari 2016

Au-pair in Madrid

08 Februari 2015 - 14 Juni 2015

Rondreis door Argentinië, Bolivia en Peru

Landen bezocht: