Vrienden - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Noraini Schipper - WaarBenJij.nu Vrienden - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Noraini Schipper - WaarBenJij.nu

Vrienden

Blijf op de hoogte en volg Noraini

19 November 2015 | Spanje, Madrid

Iedere week denk ik dat ik een heleboel (nieuwe) vrienden heb. Elke week leer ik weer nieuwe mensen kennen, andere au-pairs, Engelse leraren, studenten, plaatselijke bevolking en andere interessante mensen waarmee leuke, lange gesprekken worden gevoerd en telefoonnummers worden uitgewisseld. Waar vervolgens niets meer mee wordt gedaan.

Gelukkig ben ik niet de enige die dit heeft. En gelukkig zijn er uitzonderingen. Zo leerde ik een aantal weken geleden een meisje uit Duitsland, Roxana, kennen tijdens mijn wandeling door Madrid. Samen met haar ben ik naar Segovia geweest.

Segovia is een stad ongeveer een uur vanaf Madrid en een toeristische bestemming door het goed onderhouden Romeinse aquaduct wat door de stad loopt. We begonnen dan ook bij het aquaduct en slenterden door het stadje. We hebben de kathedraal vanbinnen bekeken en het sprookjesachtige kasteel bezocht. Dit kasteel was dan ook de inspiratiebron voor het kasteel in Disney’s versie van Doornroosje. Het was een heerlijke dag met een nieuwe vriendin.

Er zijn meer uitzonderingen. Zo wilde ik al lange tijd graag naar een winkel die ik via Facebook had ontdekt. Helaas zijn ze alleen open van 11 tot 14 en dus kan ik normaal gesproken niet. Maar op een maandag had ik een vrije dag vanwege de verjaardag van één van de beschermheiligen van Madrid. Voor de deur van de winkel, je moest aanbellen, leerde ik Laura uit Toledo kennen. Met wie ik daarna nog wat heb gedronken. Iemand met wie ik ook contact onderhoud.

Tijdens mijn hikes leer ik ook telkens nieuwe mensen kennen. Sommige van die mensen komen ook vaker, waardoor daar ook vaker mee wordt gepraat. Sommige zijn er maar één keer. Met enkelen daarvan klikt het echter goed dat er daarna vaker wordt afgesproken.

Na mijn eerste hike heb ik telefoonnummers uitgewisseld met Phoebe (Californië) en met haar heb ik al een paar keer afgesproken. Het lastige met teaching assistents is alleen dat op de tijden dat zij werken, ik vrij ben en andersom. Alleen de weekenden blijven daardoor over en die zijn vaak vol. Maar toch, toen ze haar tripjes voor de winter aan het plannen was kreeg ik wel een berichtje wanneer ik weer terug ga naar Nederland. Ze is van plan om naar Nederland te gaan als ik weer terug ben, zodat ik een keertje als gids kan functioneren.

Tijdens mijn hike door Navacerrada, wat een erg simpele wandeling was, heb ik Robyn (New York) en Nathan (Californië) leren kennen. Hen ben ik inmiddels al een paar keer tegengekomen op de intercambio van Citylife Madrid op de donderdagavond waar ik tegenwoordig heen ga.

Soms leer ik tijdens de intercambios ook mensen kennen met wie ik contact blijf houden buiten de intercambios om. Zo heeft Alex me al een paar keer uitgenodigd om iets te gaan doen met meer vrienden (helaas kan ik steeds niet), ben ik al uitgenodigd om mee te gaan naar een Cuenca met de meneer waarvan ik de naam niet weet en heeft José al gevraagd om naar een ander intercambio te gaan.

Naast alle losse contacten zijn er ook een aantal contacten die ik zeker weten vrienden noem. Hannah, Claire en Natalia zijn daar voorbeelden van. Ook Roxana, Phoebe, Isaac en Dana (Slowakije) beginnen daar toe te behoren.

Met Hannah ben ik een nieuwe traditie begonnen. Eens in de twee weken of misschien af en toe wel eens per week gaan we naar een restaurant om het menu del día te proberen. De lunch is hier een stuk belangrijker dan de avondmaaltijd en bijna elk restaurant heeft wel een Menú del Día met lunchtijd. Dit concept houdt in dat je een voorgerecht, hoofdgerecht, dessert, brood en wat te drinken hebt voor tussen de €10 en €15. Een goede deal dus. Omdat we niet meer in dezelfde klas zitten is dit ook gelijk een goede gelegenheid om goed bij te kletsen.

Naast deze wekelijkse bijeenkomsten zie ik Hannah vaker. Soms gaan we samen naar een intercambio, of gewoon wat drinken, of naar een hike. In ieder geval zie ik Hannah zeker twee of drie keer per week.

Claire, Natalia en Dana zitten in mijn klas en hen zie ik dus elke dag. Claire, Natalia en ik proberen in ieder geval een keer per week voor school af te spreken voor een kopje koffie. Natalia is hier samen met haar man (Leandro, die bezig is met zijn Doctoral) en in het weekend heeft ze bijna nooit tijd. Dus spreek ik dan alleen met Claire af om iets te gaan doen. Soms samen met anderen uit onze klas, soms alleen. Dana is net twee weken geleden aangekomen en ook met haar probeer ik af en toe af te spreken. Omdat ze nog niet zoveel kende hier in Madrid zijn we begonnen in Retiro, het was een zonnige dag en dus de perfecte plek om rond te slenteren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Noraini

Actief sinds 31 Mei 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 15608

Voorgaande reizen:

16 November 2016 - 16 Januari 2016

Ecuador

31 Augustus 2015 - 15 Januari 2016

Au-pair in Madrid

08 Februari 2015 - 14 Juni 2015

Rondreis door Argentinië, Bolivia en Peru

Landen bezocht: